Opbouwdagen

leeleefstij Het succes van de Citroensapkuur valt of staat met de wijze van beëindigen. Wanneer u hebt besloten met vasten te stoppen, moet u zich realiseren dat uw spijsverteringsorganen als die van een baby met eerbied op gang moeten komen. Acute belasting met gewoon voedsel kan beschadigingen van organen veroorzaken of u spoedig op uw oude gewicht brengen. Het is van essentieel belang dat de overgang van 10 dagen drinken naar vast voedsel soepel verloopt. Het is in deze overbruggingsperiode uiterst belangrijk om licht verteerbaar voedsel in kleine hoeveelheden te eten en goed te kauwen.

Wanneer u weer gaat eten, neem dan in ieder geval volwaardig voedsel en probeer schadelijke gewoonten achter u te laten. Gedu- rende de opbouwdagen moet uw lichaam geleidelijk opnieuw wennen aan vast voedsel. In deze periode kunt u ‘s avonds nog bloedzuiverende thee drinken, maar de tijd van laxeermiddelen is voorbij. U zult merken dat u ongeveer één kilo aankomt als gevolg van het vaste voedsel; u krijgt weer darminhoud.

Het onderstaande schema voor de opbouwdagen is in de prak- tijk getest en kan worden beschouwd als een goede leidraad voor een verantwoorde overbrugging. Gebruik in deze tijd in géén ge- val dierlijke producten (ook geen kaas, eieren e.d.) en hou reke- ning met ten minste drie opbouwdagen. Hieronder enkele suggesties voor de opbouwdagen:

Eerste opbouwdag

U gebruikt als ontbijt, lunch en diner 1/4 liter C+ Ahorn- Citroensap-mengsel met 1 sinaasappel (het vruchtvlees bereidt de darmen voor op vast voedsel). Tussendoor kunt u 1/4 liter versge- perst sinaasappelsap per keer drinken. ‘s Avonds drinkt u peper- muntthee of bloedzuiverende thee.

Tweede opbouwdag

ontbijt 1/4 liter versgeperst sinaasappelsap en 1 appel;tussendoor 1 sinaasappel;
lunch rauwkost van geraspte wortelen met citroensap en C+ Ahornstroop;
tussendoor 1/4 liter versgeperst sinaasappelsap;
diner fruitsalade met citroensap en C+ Ahornstroop;
‘s avonds 1/4 liter versgeperst sinaasappelsap en kruidenthee.

Derde opbouwdag

ontbijt kruidenthee, 1 appel en 1 rijstwafel;
tussendoor 1/4 liter versgeperst sinaasappelsap;
lunch een lichte groentesoep (verse of diepvriessoepgroente in plantaardige bouillon) met 1 à 2 rijstwafels;
tussendoor 1/4 liter versgeperst sinaasappelsap;
diner wederom groentesoep met rijstwafels;
‘s avonds fruit naar keuze.

Voedingssupplementen

Het is goed tijdens de opbouwdagen en ook na beëindiging van de kuur een voedingssupplement te gebruiken. Met name bijenpollen en spirulina zijn zeer geschikt om het lichaam dan wat extra ondersteuning te geven.

Pollen bevatten honderden verschillende ingrediënten, waaronder vele voor de gezondheid waardevolle stoffen. Het is een volledig natuurlijk product dat je helpt de positieve effecten van de citroensapkuur te behouden. Het geeft je vele waardevolle voedingsstoffen die je gezondheid een nieuwe impuls geven. Speciaal tijdens de opbouwdagen is dit een heel geschikt supplement omdat het zeer goed te verteren is. Het geeft je energie en vitaliteit en is dus ook geschikt voor atleten of iedereen die een steuntje in de rug kan gebruiken en graag een 100% natuurlijk supplement neemt.

Het constante verlangen naar voeding is meestal een indicatie dat je lichaam een aantal sporenelementen en mineralen mist. Als je voedsel eet die deze sporenelementen niet bevat zal het niet lang duren voordat je opnieuw honger hebt. Sterker nog als je voedsel eet van slechte kwaliteit (met veel witte suiker of geraffineerde voedingsstoffen) zal deze nog meer mineralen en sporenelementen aan je lichaam onttrekken aangezien deze nodig zijn voor de vertering van die voedingsmiddelen. Bijenpollen geven uw lichaam waardevolle voedingsstoffen en helpen u zo om een gezonde leefstijl en normale eetlust te behouden. Zo blijft uw gewicht vanzelf in balans.

Lees verder